Lustrum

Jubileum-35-jaar

Nieuwsbrief-2015-04-19-jubileum-30-jaar

DE 30 JARIGE JUBILEUMDAG IN TEKEN VAN OLDTIMERS EN CULINAIR.

Mocht het zaterdag 16 mei 2015 regenen als een gek, dan nog houden we het op deze jubileumdag droog want het programma speelt zich op twee binnenlocaties af: allereerst het Louwman Automuseum in Den Haag en aansluitend in de sfeervolle ambiance van restaurant Het Oude Dykhuys in Lisserbroek.

HET PROGRAMMA.
• 13.45 uur: Auto’s parkeren bij restaurant Het Oude Dykhuys in Lisserbroek.
• 14.15 uur: Vertrek per touringcar naar het Haagse Louwman Automuseum.
• 15.00 uur: Aankomst museum/koffie/thee/gebak/rondleiding met gidsen in 3 groepen.
• 17.00 uur: Terug per touringcar naar Het Oude Dykhuys met aansluitend aperitief.
• 18.00 uur: Pasfotosessie voor het eigen ‘clubsmoelenboekje’, website, nieuwsbrief etc.
• 19.00 uur: Aanvang diner, welkom door clubpresident Marco Roodzant.
Tijdens de avond enkele gastoptredens van artiesten. Sfeervolle achtergrondmuziek en wel zodanig dat men elkaar aan tafel goed blijft verstaan.

GLAZEN KONINKLIJKE KOETS.
Tijdens het museumbezoek is ook de glazen koets te zien die onlangs door koning Willem-Alexander is onthuld. Ook is er een speciale expositie en is er een video over de renovatie van deze in 1821 gebouwde koets, die helaas ooit de strijd verloor van de huidige gouden koets. Maar misschien trouwt ooit prinses Amalia wel in deze unieke koets.

TONGSTRELEND MENU.
Eigenaar/patron André Geerlings en chef-kok Alfred van Dijk gaan er met hun team voor zorgen dat wij een tongstrelend jubileum menu krijgen voorgeschoteld. Want het restaurant bestond in februari liefst 40 jaar en dat staat garant voor culinaire hoogtepunten. Van Dijk heeft de afgelopen jaren diverse kookprijzen in de wacht gesleept op binnen- en buitenlandse culinaire evenementen. De Nieuw-Venneper heeft voor onze club een mooi 5-gangen menu bedacht, inclusief bijpassende wijnen. Het culinaire team heeft vorige maand weer 3 prijzen gewonnen!

MR MAGIC RONALD MORAY.
De in de goochelbranche bekende Master of Magic Ronald Moray zal op deze avond enkele verbluffende staaltjes van magie laten zien, zowel als Bühne act maar ook als table magic goochelaar. Deze allround entertainer komt uit de legendarische stal van good old Richard Ross en heeft een contract met Dutch Magic. Ronald komt ’s morgens aan in de haven van Rotterdam na een aantal optredens tijdens een cruise en zal zijn magische kunsten ’s avonds aan onze jubilerende Lionsclub vertonen.

Ir. NICOLAAS CRUQUIUS.
Als speciale gast verwelkomen wij tijdens het diner de legendarische ingenieur Nicolaas Cruquius, die er voor zorgde dat het Haarlemmermeer destijds werd drooggemalen. Hij neemt ons op ludieke wijze mee terug in de tijd over het hoe en waarom van de drooglegging en waarom het zo belangrijk is dat wij hier anno 2015 nog steeds droge voeten kunnen hebben. De link tussen hem en onze clubnaam Haarlemmermeer-Ringvaart is heel toepasselijk.

De Jubileumcommissie bestaande uit Gerard Broersen, Gerard Dogger, Jan van Grondelle, Vinus van de Heuvel en Ton Ruighaver, heeft er alles aan gedaan om deze dag zo goed mogelijk voor te bereiden en straks uit te voeren. Jullie wordt een gezellige jubileumdag toegewenst.
Hartelijk gegroet, namens de Jubileumcommissie:

Video 5e lustrum

Lionsclub-5e-lustrum